Menghalau Nyamuk Menggunakan Komputer

        Ketika asyik membuat kerja, makalah, tesis dan lain-lain sampai lewat malam sering kali di gangu oleh teman yang sentiasa menggigik untuk mencari darah. Kadang-kadang sampai menggangu dan menghilangkan idea apabila membuat satu-satu kertas kerja apabila digigiknya.

       Berbagai cara di buat tapi agak merimaskan dan malas untuk bangun untuk memasang ubat nyamut. Oleh itu, saya cuba memperkanalkan kepada yang masih tak tahu, mengenai cara kita menyuruh komputer menghalau nyamuk tanpa kita perlu susah payah bangun mencari ubat nyamuk untuk memasang.nya. Caranya bukan memukul atau menghalau nyamuk dengan mengibas atas memukul menggunakan laptop seperti yang digambarkan :-D, akan tetapi hanya menggunakan driver. Mungkin dah banyak sudah berlegar di kebanyakan bloger-bloger yang suka kepada driver-driver komputer. Nukilan siswa juga rasa tidak salah untuk berkongsi program ini kepada semua.

     Program ini khusus diciptakan untuk menghalau nyamuk, saiz yang kecil sekitar 125kb atau ada 256kb berdasarkan program mana yang didownload tidak membebankan komputer. Dek kerana program ni agak boleh tergolong dalam program yang agak pelik tapi benar maka program ini dan lebih 2 minggu di cuba dahulu untuk memastikan kesannya. Bagi saya ia agak berkesan, selepas beberapa minit di pasang nyamuk mula menghilangkan diri. 

     Ada beberapa petua juga hendak menggunakan program ini, pertama kena ada komputer dan komputer kena sentiasa hidup, dan kedua kena ada speaker yang masih boleh berfungsi dengan baik. Antara ciri lainnya:

Program ini mengeluarkan suara pada frekuensi 16000Hz sehingga 20000Hz yang melebihi frekuensi suara yang dapat didengarkan oleh manusia. Namun haiwan peliharaan dan haiwan lainnya yang dapat mendengarkannya. Suara tersebut menghasilkan efek yang tidak disenangi oleh nyamuk dan hama lain yang membuat mereka tidak terkawal ketika terbang.
   
      Untuk yang berminat boleh mendownload Softwarenya di sini (cara lebih mudah). 


        Jika ada yang gagal boleh juga download melalui link 4shared ini :(cara agak rumit untuk download bagi yang tak biasa):  anti mosquito

       Mungkin ada komputer tidak dapat menginstallkan program ini kerana tidak dapat dibaca oleh komputer peribadi. Untuk yang tidak dapat install boleh mencuba download program untuk membaca format RAR di sini : Free Download WinRAR 3.80.

 Selamat mencuba :-)
 

Daripada:
Mohd Faizal

1 comments:

Keluarga Hussin dan Halimah berkata...

Hebat2. macam2 ilmu yang ja belajar kat sana.
Kat umah abe ni pun banyak nyamuk...
nak kena install software ni jugak la ye.

a.kas

Catat Ulasan